۵۰ هزار و ۴۰۸ شهید و زخمی حاصل هفت سال تجاوز ائتلاف عربستان به یمن باقری: شورای امنیت با تصویب قطعنامه‌ الزام آوری اسرائیل را مجبور به توقف جنگ غزه کند ایران، حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه القاهره در غزه را محکوم کرد تاکید بر آتش بس در غزه در نشست شورای امنیت سازمان ملل رسانه های صهیونیستی: نصرالله تهدیدهای خود را شدت بخشیده است نماینده فلسطین در سازمان ملل: جنگ غزه بزرگترین کشتار دسته جمعی تاریخ است آیا ادارات و بانک‌های لرستان فردا پنجشنبه (۲۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ واکنش جهاد اسلامی به ادعای رژیم صهیونیستی درباره علت بمباران ۲ مدرسه ارمنستان از امضای پیمان صلح با جمهوری آذربایجان حمایت کرد رئیس جمهور منتخب بر اجرای توافقات صورت گرفته با ازبکستان تاکید کرد وزیر ارتباطات با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد+ جزئیات امیر قطر با رئیس‌جمهور منتخب ایران گفتگو کرد ترامپ دوباره مدعی توافق با ایران در صورت رسیدن به رئیس جمهوری شد خدمه نفتکش غرق شده در سواحل عمان مفقود شدند (۲۷ تیر ۱۴۰۳) وزیر اطلاعات: دولت چهاردهم برای خدمت به مردم آمده است گزارش وزیر نیرو از مصرف برق در تابستان امسال شمار شهدای نوار غزه به ۳۸هزار و ۷۹۴ نفر رسید گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان و پزشکیان| تاکید بر تداوم گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده | آیت‌الله جنتی به‌عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد آیا ادارات و بانک‌های استان کرمانشاه فردا (۲۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟
سرخط خبرها
در جلسه علنی امروز؛

کلیات طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران با رأی قاطع مجلس تصویب شد

  • کد خبر: ۱۲۱۵۸
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
کلیات طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران با رأی قاطع مجلس تصویب شد
کلیات طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با رأی قاطع نمایندگان تصویب شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در جریان رأی‌گیری برای کلیات این طرح، از مجموع ۲۸۷ نماینده فعلی مجلس دهم، صرفاً ۲۰۱ نماینده در صحن علنی حضور داشتند یعنی ۸۶ نماینده غایب بودند.

از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر هم صرفاً ۱۸۲ نماینده در رأی‌گیری شرکت کردند یعنی ۱۹ نماینده علی‌رغم حضور در صحن علنی در رأی‌گیری شرکت نکردند.

۶ نماینده نیز علی‌رغم ارائه توضیحات کافی از سوی کمیسیون اقتصادی و رئیس کل بانک مرکزی، اعلام کردند نظر خاصی ندارند یعنی رأی ممتنع!

در نهایت کلیات طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران با ۱۳۲ رأی موافق و ۴۴ رأی مخالف تصویب شد.

نمایندگان در جلسه علنی روز گذشته، با تقاضای تغییر دستور جلسه علنی جهت بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران موافقت کردند.

محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی به عنوان پیشنهاد دهنده این تغییر دستور گفت: اصلاح قوانین بانکی بدون بازنگری در ساختار بانک مرکزی و بدون بازنگری در ساختار روابط بین بانک و مشتریان امکان پذیر نیست اگر بخواهیم نظام بانکی در خدمت اقتصاد کشور و تولیدکننده و رونق تولید قرار گیرد باید نظامات جدید در این طرح پیشنهاد شده را مورد توجه قرار داد.

عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: اگر در باقیمانده عمر مجلس دهم این طرح به سرانجام برسد کار پرثمری انجام گرفته است. در واقع نظام بانکی باید در اختیار اقتصاد کشور باشد.

منبع: میزان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->